Hej allihop! 
Jag tycker min nyårsafton blev hyfsat lyckad! De enda som var tråkigt var att min pappa var tvungen att åka hem från min farmor och farfar. Han blev sjuk så jag och min storesyster var hos min farmor och farfar. Min lillesyster var med mamma och firade. Min kusin var där och hennes föreldrar och så var det en till, så vi var tre barn och fem vuxna.

 Vi åt hummer som förrätt jag gillar inte hummer så min syster fick den istället.  Sen till varmrätt åt vi oxfilé och nån potatis grej. Och till efterrätt pt vi glass tårta med choklad stänger,polkagris sås, choklad sås och kola sås. 

Vid 12 slaget satt vi i ett av tv rummen och tittade på när han på tv:n säger "ring klocka ring" och när han sa de skålade vi och sa gott nytt år! 
Sen sprang vi ut och de small överallt av raketer och vi var självklart tvungna att skjuta upp flera stycken! 
Himlen var så fin av alla färger. 

Hoppas ni hade en bra nyår! 

//Jasmine

Kommentera

Publiceras ej